Bestellingen boven €50,- GRATIS bezorgd 🤩
💰 Niet 100% tevreden: geld terug garantie!
Vandaag 20% korting met code SUMMER 🤩
Klantenservice > Annuleren & Retour
ANNULEREN EN RETOUR
RETOUREN
Mag ik mijn artikelen retourneren?
Binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling mag je je bestelling altijd retourneren.
De voorwaarden daarvoor vind je hier:
Retourvoorwaarden YIONN
Waar het op neerkomt is dat je rustig over je aankoop mag nadenken, en dat je 30 dagen de tijd hebt om de producten te gebruiken.
Hoe retourneer ik mijn artikel?
Een vraag om te retourneren begint altijd met een berichtje naar onze klantenservice. Dan weten we dat er een retour aan komt, en kunnen we je snel terug betalen.
Kosten voor het terugzenden zijn voor rekening en risico van YIONN, mits je hier het toegezonden retouretiket voor gebruikt
Dit kan via een berichtje via Facebook Messenger of een e-mail.
Als je bestelling in aanmerking komt om te retourneren krijg je van ons een retouretiket toegestuurd via e-mail.
Kosten voor het terugzenden zijn voor rekening en risico van YIONN, mits je hier het toegezonden retouretiket voor gebruikt.
Uiteraard kun je de producten ook via een andere postdienst retourneren. In dat geval zijn de kosten en risico voor eigen rekening.
Let op: soms komt onze e-mail ongewenst in de spambox terecht. Kijk ook altijd even daar als je een retouretiket verwacht maar nog niets hebt ontvangen.
Print het retouretiket.
Pak de spulletjes goed in, plak de verzenddoos goed dicht en plak het retouretiket op de doos.
Geef het pakketje binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retouretiket af bij een pakketpunt van de vervoerder.
Tip: Bewaar altijd het verzendbewijs. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
Moet ik betalen bij retourneren?
Kosten voor het terugzenden zijn voor rekening van YIONN.
Gebruik hier wel het toegezonden retour-etiket voor, en geef je pakket, binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retour-label, af bij een het afhaalpunt van de vervoerder.
Uiteraard kun je de producten ook via een andere postdienst retourneren, dan zijn de kosten en het risico voor eigen rekening.
Wat is het retouradres?
Voor vooraf aangemelde retouren die je verstuurd vanaf een locatie in Nederland of België is het retouradres reeds aangegeven op het retouretiket.
Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?
Na ontvangst van het retour-etiket mag je het pakketje, binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retour-etiket, afgeven bij een DHL (NL ) of B-Post (BE ) punt. Voor een locatie bij jou in de buurt klik je hier (NL ) of hier (BE)
Let op: bewaar altijd goed het verzendbewijs dat je krijgt op het Inleverpunt. Dit is jouw bewijs dat je het pakketje hebt aangeboden ter verzending.
Binnen hoeveel dagen moet ik mijn retour terug sturen?
Binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retour-etiket dien je het pakketje af te geven voor verzending bij een DHL punt.
Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?
Natuurlijk, je mag je altijd bedenken.
Graag horen we het dan wel even van je zodat we niet onnodig op jouw retour pakketje zitten te wachten. Een berichtje naar onze klantenservice is voldoende. Dit kan gemakkelijk door een e-mail te sturen, of een facebook messenger berichtje.
Verder hoef je niets te doen. Behalve je bestelling te betalen als je dat nog niet hebt gedaan...
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending hebben ontvangen?
Dat is heel simpel: we laten je het natuurlijk weten. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dit binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.
Hoe snel is een retour verwerkt?
Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat jij het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:
Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.
RUILEN
Wanneer mag ik mijn artikelen ruilen?
Als je een ander product hebt ontvangen dan dat je besteld hebt. In alle andere gevallen is ruilen niet mogelijk. Natuurlijk kun je dan wel je bestelling binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen retourneren. Neem voor het vervangen van een product contact op met onze klantenservice.
Moet ik betalen bij ruilen?
Heb je een ander product ontvangen dan je besteld hebt dan is ruilen natuurlijk gratis. Neem wel even contact op met de klantenservice zodat wij je een retour-etiket kunnen toesturen. Met dit ontvangen retour-etiket kun je jouw verkeerd ontvangen product bij een DHL servicepunt gratis afgeven ter verzending.
Tip: bewaar altijd goed het verzendbewijs wat je ontvangt op het service punt.
Heb je per ongeluk zelf het verkeerde product besteld? Neem contact op met onze klantenservice om je product terug te sturen, en bestel alvast een nieuwe. Binnen 3-5 werkdagen na ontvangst heb je je geld terug ontvangen van ons.
Tip: kom je er achter dat je het verkeerde product hebt besteld vóór je je pakketje ontvangen hebt? Weiger dit dan aan de deur bij de pakketbezorger. Dit is de snelste manier om je pakket terug bij ons te krijgen zonder dat jij ervoor naar het servicepunt hoeft.
ANNULEREN
Kan ik een bestelling annuleren?
Ja hoor. Zolang je bestelling nog niet is verzonden kun je altijd annuleren. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.
Tip: gebruik bij voorkeur e-mail of Facebook Messenger. Deze inkomende vragen worden door meerdere medewerkers ook buiten kantooruren gelezen en behandeld.
Maar we werken razendsnel. Daardoor kan het voorkomen dat je bestelling al ingepakt is en aangeboden bij de postdiensten voor je annuleringsverzoek binnen komt.
Uiteraard kun je dan binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen retourneren.
Is je bestelling al onderweg, maar heb je deze nog niet ontvangen? Je kunt de bezorging ook weigeren bij de Postbode. Het risico en rekening van terug sturen naar de afzender is dan voor rekening van de verzender ( YIONN ).
Heb je je bestelling af laten leveren op een PostNL afhaalpunt? Als deze niet binnen 7 werkdagen wordt afgehaald komt deze ook, op rekening en risico van de afzender, terug naar de verzender.
Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
We betalen je meteen terug zodra we de annulering verwerkt hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:
Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen wij je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst je cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.
Korting op producten, en tips bij het ontharen. Schrijf je GRATIS in!